iskall

hej .
nu sitter jag här helt frusen uppe på rummet hos mamma . har precis kommit hem från att ha åkit skridskor på vallentunaskön . det var jättefint med tanke på att de va solnedgång heka eftermiddan och vattnet lät jättecooolt under isen . jag tog en hel del biler , men USB kabeln ligger hos pappa . så jag laddar över dom ikväll eller imrn . beror på när jag åker dit nästa gång . nu tänkte jag göra iordning ett itet fotbad åt dom små frusna fossingarna ! bloggar mer igen senare . när mamma kommer hem från affären så ska vi bjuda över grannarna ( dom med döttrarna som jag sitter barnvakt åt ) på eggnog och pepparkakor . mums ! om ni inte har smakat eggnog , så är det som en milkchake man dricker på julen , typ som eggtoddy fast med mjölk i . vi brukar också ha musotnöt i . smaskens . om nån är intresserad så kan jag lägga in receptet ;) . väldigt enkelt och gott . fast , ja . ni vet ? "a moment on the lips and forever on the hips . " hihi .

eggnog:

4 st egg
2 dl socker
3 dl vispgrädde
5 dl mjölk
2 krm malen muskatnöt.
dela ägggulorna och vitorna i två skålar . vispa egggulorna och sockret . vispa ner mjölk och muskotöt . ställ i kylen . vispa egggulorna separat och häll sedan ner med det anrda. klart !



mumsen .

juste ja! fotbadet . aja . det är väl skitsamma nu ? fossingarna har tinat ;) .
hårdakramar

Kommentarer & tankat
från erika

Haha Lucy, har din fötter tinat ? Klockren mening ! XD Haha.

Gott det där ser ut förresten, kan du skicka en kopp med posten ? x) <3

2008-12-29 @ 21:24:56
blogg http://eejrika.blogg.se/

här kan du skriva hur mycket du vill om bloggen , tips & åsikter.

vad heter du ? (om du vill så får du vara anomyn)
klicka här vill du att jag ska spara dina uppgifter så du slipper fylla i igen nästa gång. br />
e-post (det är bara jag som ser den.)

har du blogg eller hemsida ? skriv ner din url så besöker jag

så . nu är det frittfram för dig att skriva tusen saker till mig.

Trackback
RSS 2.0