blogglovin / bloggkoll

hejsaan !
jag har märkt att det är en del som inte riktit förstår sig på meningen med bloggkoll eller hur det fungerar . så jag tänkte berätta lite om det . till en början kan ni titta på videon nedan som inte alls är lång . där får ni veta grunden och meningen med bloggkoll .



(filmen kan vara lite förrvirrande - men bloggkoll och blogglovin' är iaf samma kedja.)
okej . det var filmen det . nästa steg är att bli medlem på bloggkoll.se . det gör ni genom att klicka här.

ni fyller i samtliga uppgifter och på ett klick så är ni medlemmar där. för att lägga till bloggar som du vill följa så skriver du in t.ex www.(bloggensnamn).blogg/blogspot.se/com ( ni måste inte alltid skriva hela url-koden för att det ska funka ) i sökrutan som finns i det blåa fältet.

 sen så kommer det upp förslag på olika bloggar med ungefär dom bloggnamnen . klicka på den rätta bloggen . sen klickar du på "följ bloggen", som bilden ovan visar( ursäktar om ni inte riktit ser eftersom bilden är förminskad och jag har klottrat ).

om du vill dela upp alla bloggar du följer i kategorier så kan du självklart göra det . klicka som bilden visar, på inställningar . när du gjort det , så ska det förmodligen se ut såhär ..

klicka på " + skapa ny bloggrupp " . sen så väljer du vilken av dom skapade bloggrupperna du vill lägga till en blogg i . detta spelar inte så stor roll , eftersom att alla inlägg hamnar på samma ställe . bara att dom som ligger i grupper blir dubbla , en gång där alla inlägg samlas , och en gång där alla inlägg(som kommen från en blogg du lagt till i en bloggrup) från kategorierna hamnar.
voila . nu har du ett konto på bloggkoll !
observera !
- ni måste inte ha bloggkoll för atta andra ska kunna följa din blogg, bara för att du ska kunna följa andras bloggar.
- allting med bloggkoll är 100% gratis .

jag hoppas ni får nytta av de här . annars så är det bara att fråga på hörni !
you're welcome  .
hårdakramar

Kommentarer & tankat
från Anonym

TACK

2009-01-15 @ 19:16:55

här kan du skriva hur mycket du vill om bloggen , tips & åsikter.

vad heter du ? (om du vill så får du vara anomyn)
klicka här vill du att jag ska spara dina uppgifter så du slipper fylla i igen nästa gång. br />
e-post (det är bara jag som ser den.)

har du blogg eller hemsida ? skriv ner din url så besöker jag

så . nu är det frittfram för dig att skriva tusen saker till mig.

Trackback
RSS 2.0