Vecka 5 2009.

hej .
eftersom mitt nätverk har varit nere så har jag inte kunnat blogga på HELA veckan . synd där (a) . men nu kommer det !



i helgen så har jag varit hos mamma och målat om hallen inte så mycket med det . en seg vilohelg. men tro mig, det behövdes.



i måndags drog jag mig upp tidigt på morronen för att komma iväg till skolan. inte alls en händelsrik dag. men dan flög förbi varjefall. när jag kommit hem från skolan så packade jag det sista till rommeresan. åt och tog tåget till träningen i näsbydahl. efter det var det skyndaskynda hem för att duscha och sen hoppa in i bilen igen , så bar vi åt till baka till näsby-området . till erika där jag skulle sova. kom dit ungefär kvart över åtta. det tkr jag var ganska snabbt ? träningen slutade lixom halv åtta. sen tog det en kvart att komma hem, och tjugo minuter att komma hem till erika . men varjefall. ¨
hemma hos erika så gick vi faktist och la oss typ precis när jag kommit . eftersom väckarklockan stod på fem. vi sa godnatt och tillslut somnade vi.



i tisdags vaknade jag kallsvettig mitt i natten flera gånger, fast jag kunde intye minnas att jag drömt ngt hemskt eller så. aja , jag vet inte . men klockan fem så drog vi oss upp ur sängarna. vi klädde på oss det vi skulle ha på bussresan och jag fick till min förvåning faktist i mig lite frukost . trodde typ jag skulle spy. kan inte äta så mkt på monarna . speciellt inte mackor! när klockan var tjugo i sex så fick vi skjuss till skolan där det var skockat med bussar och folk. vi hittade vår buss snabbt och fick gå in efter bara ngr minuters väntan. jag satt med lovisa på en bra plats ;) . precis framför tvn. hihi . det värsta me resan vart ju att åttorna lackade för att det inte fick ngr bra platser . men lixom om dom kmr försent får dom skylla sig själva.  aja . efter en kort stund bar vi av mor Romme Alpin. på vägen dit kollade vi på jurassic park. den handlade om typ dinosaurier . usch asså jag och lovisa var typ dm ända som kollade , och vi var typ heeelt insatta . vi satt och höll för öronen och gjorde konstiga miner. och åttorna tog kort på oss och garvade hela tiden !! i mitten av resan så är det en åtta som lägger upp benen på lovisas lilla minibord. men lovisa blev smårädd och sa inget . efter ett tag så fälde jag diskret (okej, kanske inte) ner bordet . men gissa vad ? då lägger åttan sina fötter i lovisas knä som om inget har hänt ! asså förlåt . men så gör man inte om man är en normal vättig människa lixom ! efter ett tag sa jag till henne . och hon typ tyckte jag var konstig och taskig ? asså snälla nån . iaf vi kom fram till romme och jag fick mina skidor från uthyrning snabbt . jag stod trea i kön. när klockan var halv tio stod jag där och väntade på erika helena och co. efter en kvart ringer jag igen . och får veta att dom stått typ femton meter ifrån mig hela tiden ! suck .. men skitsamma . vi åkte upp med sexstolsliften . det var sjuuukt skönt att åka skidor igen  senaste gången för mig var väl typ förra året i romme ? aja . under dan åkte vi en heel del backar . mest svarta och röda . men dåd och då så åkte vi gröna eller blåa för ellis skull . innan vi skulle äta lunch så sa vi att vi skulle åka en backe till . elli erika , lovisa och emma tog den röda. men jag ,, helena och sofia såg en ofpist backe som verkade rolig . typ skogsbacke ni vet ? men först verkade den inte va of-pist för det var tp så många som åkt där . men iaf . det va jätte tung snö . och det kändes som puckelpist . jag ramlade hela tiden och det kändes lixom "okej , när som helt bryter jag benet eller så går foten ut led" . men jag klarade mig . när vi kommit ner för backen så  är det en platt typ bilväg/stig som vi följer . tillslut så kommer vi till ngn övergiven äng . och sen en skylt som det står "romme alpin" på , och en pil . så kollar vi dit pilen pekar och ser en uppförsbacke ! jackpot!! vi tar av skidorna och börjar gå . och efter ngn kilometer så kommer vi fram . vi kommer ut där med våra skidor mitt i en backe ! aja . jjag ångrar att jag lurade på sofia och helena att åka där . hursomhelst var det lunch efter det . sen åkte vi lite till och lite till . efter ett tag tog vi oss upp till toppstugan och drack varm choklad . den var dyr . men helt osannolikt god. efter en värmande fikapaus så skulle vi ut och åka igen , då kmr erika, julia , tara och ngr andra .. kmr inte exakt ihåg . men iaf . jag sa att dom skulle ringa när dom ätit klart , men så blev det inte . en halvtimme innan vi skulle tillbaka till bussen så träffade jag dom och kurt vid liftarna . så jag åkte dom sista åken med dom . aja . sen gick jag och  lämnade tillbax uthyrningen . kom tillbaka till bussen och åttorna hade tagit ngr platser . så jag och erika fick sitta bland dom skrikande killarna . bingo ! men det var faktist väldigt kul ! vi kollade på grease på vägen hem . samma som förra året på vägen hem . tradition eller ? men vi var hemma i skolan omkring sju . nr jag kom hem kastade jag mig i sänge och somnade åtta .



i onsdags natt så sov jag elva timmar . men fortfarande var jag tvungen att tvinga mig upp ur sängen för jag var sp himla trött . kom till skolan och hade so som första lektion . typ halva klassen höll på att somna . eller , typ alla som var i romme. efter so var det dags för det värsta ämnet . guess ? japp . franska . sen blev det lunch och efter det idrott . vi körde springskytte , det var sådär . efter det fick hlena huvudvärk och jag mådde illa . så vi tog en sväng förbi skolsyster . men iaf , jag mådde inte så mkt bättre så jag åkte hem innan svenskan . för det var bara läsning jag missade ändå. jag skippade fusen på kvällen eftersom jag trodde jag fått febran typ, eftersom lovisa som jag satt med på bussresan hade feber den dan . så jg tänkte att jag kanske blivit smittad . men det var inte det . jag vet inte vad det var . men nu är det borta så det spelar ingen roll .  



i torsdags var det en tidig morron . åkte till skolan blablabla . tråkig dag .. ska inte gå in på detaljer nu . men om man sägger såhär , det var inte min lyckligaste kväll ..




idag , fredag så hade jag sovmorron . men när vi väl började så var det en dålig engelskavikarie som gällde. efter det matte , franska , kör . no intresting . lunchen åts i sällskap med min sötaste tove . efter lunchen var det NO-provet på vatten & jord . det gick faktist bra tkr jag . inte så där jättesvårt . asså det var ganska onödigt med fusklapp´. jag använde mig knappt utav den . efter det var det bild . sen åkte jag till täby centrum för att köpa present till Evangelines sleep-over imorron . ska kanske inte skriva så mer om vad jag köpte och så utifall hon läser . sen så åkte jag hem . och nu sitter jag här .



japp. det va väl en lyckad vecka . eller vad säger ni ? imorron har jag iaf match, så jag ska försöka få lite sömn i mig nu .
hårdakramar

Kommentarer & tankat
från Anonym

ege

2009-01-31 @ 21:56:34

här kan du skriva hur mycket du vill om bloggen , tips & åsikter.

vad heter du ? (om du vill så får du vara anomyn)
klicka här vill du att jag ska spara dina uppgifter så du slipper fylla i igen nästa gång. br />
e-post (det är bara jag som ser den.)

har du blogg eller hemsida ? skriv ner din url så besöker jag

så . nu är det frittfram för dig att skriva tusen saker till mig.

Trackback
RSS 2.0